Libertythehague.nlLibertythehague.nl
    Wat is heet

    Gids voor het vinden van een belastingadviseur in Nijmegen

    July 19, 2023

    Begrip van de processen in een supply chain

    May 17, 2023

    Herfinanciering vastgoed, hoe doe je dat?

    May 5, 2023

    Abonneren op updates

    Op www.libertythehague.nl vindt u de laatste reviews over Finance, Share Markits & About your favorite Mutual Funds.

    Facebook Twitter Instagram
    Libertythehague.nlLibertythehague.nl
    • Home
    • Aandelen
    • Bankproducten
    • Beleggingsfondsen
    • obligaties
    Facebook Twitter Instagram
    Libertythehague.nlLibertythehague.nl
    Home»Financieel»Wat is debiteurenadministratie?
    Financieel

    Wat is debiteurenadministratie?

    SjorsBy SjorsJanuary 22, 2023No Comments3 Mins Read
    debiteurenadministratie
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email
    Als onderneming spreekt voor zich dat je als doel hebt om geld te verdienen. Dit kan je doen met zowel het verkopen van producten als het aanbieden van bepaalde diensten. Wanneer het product of de dienst werd geleverd maak je hiervoor een factuur op die vervolgens door de klant moet worden betaald. In de praktijk komt het echter zeer vaak voor dat facturen onbetaald blijven. Dat kan voor jou als bedrijf uiteraard zeer vervelend zijn. Dit niet in het minst omdat je die financiële middelen uiteraard nodig hebt om verder te kunnen groeien. Wil jij graag meer te weten komen over debiteurenadministratie? Dan zal de onderstaande informatie je daar alles over vertellen!

    Wat omvat debiteurenadministratie allemaal?

    In het bijzonder wanneer je nog maar net een nieuwe onderneming hebt opgericht is het meer dan waarschijnlijk zo dat je, je nog niet goed bewust zal zijn van de verschillende zaken die onder debiteurenadministratie vallen. Het gaat hierbij in eerste instantie om het creëren van een overzichtelijk klantenbestand. Enkel en alleen wanneer je dat doet is het namelijk mogelijk om bijvoorbeeld bij te houden voor hoeveel een bepaalde klant bij je koopt, of deze zijn betalingsverplichtingen naleeft of niet en ga zo maar door. Dit lijkt op het eerste gezicht misschien een koud kunstje, maar naarmate je onderneming groeit zal je kunnen vaststellen dat de tijd en moeite die je moet stoppen in je debiteurenadministratie ook sterk zal gaan toenemen.

    Wat maakt het in de praktijk zo belangrijk?

    In het bijzonder de enorme hoeveelheid aan tijd die moet worden gestopt in debiteurenadministratie zorgt er in de praktijk voor dat veel bedrijven er eigenlijk niet om staan te springen. Dit gezegd hebbende is het voeren van een goede administratie omwille van verschillende redenen zeer belangrijk. De redenen waar het op dat vlak om gaat zijn de volgende:

    1. Het tijdig betaald krijgen van facturen is belangrijk voor je cashflow;
    2. Wanneer een wanbetaler failliet gaat zal je nooit de verschuldigde bedragen ontvangen;

    Als bedrijf spreekt het voor zich dat je moet kunnen rekenen op een constante cashflow om ook aan jouw eigen verplichtingen te kunnen voldoen. Ontbreekt die cashflow? Dan zou dat zomaar het voortbestaan van je bedrijf in het gedrang kunnen brengen en dat is uiteraard niet de bedoeling.

    Ben je verplicht om je debiteurenadministratie zelf te doen?

    Je hoeft je debiteurenadministratie niet persé zelf te doen. Voor menig aantal bedrijven geldt dat ze hier geen tijd in kunnen (en willen) investeren. Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn. Tegenwoordig bestaan er namelijk ook gespecialiseerde kantoren die je deze taak uit handen kunnen nemen. Dat kan ontzettend interessant zijn. Op deze manier zorg je er namelijk voor dat je altijd kan rekenen op een volledig correcte debiteurenadministratie, maar dan wel zonder dat je daar zelf heel wat tijd en moeite voor moet voorzien. Je dient er uiteraard wel rekening mee te houden dat het uitbesteden van deze administratie bepaalde kosten met zich meebrengt. Of je jouw debiteurenadministratie zelf gaat doen of het toch maar gaat uitbesteden is dan ook met zekerheid iets waar je in de praktijk even grondig over dient na te denken.

    Wil je hier meer over weten? Neem dan een kijkje op Notify.nl!

    Sjors
    • Website

    Related Posts

    Gids voor het vinden van een belastingadviseur in Nijmegen

    July 19, 2023

    Herfinanciering vastgoed, hoe doe je dat?

    May 5, 2023

    Wat is bewindvoering?

    April 27, 2023

    Een VOF functioneert het best met een externe boekhouder

    April 19, 2023
    Add A Comment

    Leave A Reply Cancel Reply

    Keuze van de redactie

    Wat voorspellen experts over de cryptomarkt voor de resterende helft van 2022?

    November 14, 2021

    11% of 16% rendement? Welke van deze twee blockbuster-inkomstenaandelen zou ik kopen?

    December 17, 2021

    Dit is waarom het Vergelijken van creditcards loont

    February 12, 2023

    Hoe sluit je het best een zeilbootverzekering af voor je zeilboot?

    February 22, 2023

    Abonneren op updates

    Op www.libertythehague.nl vindt u de laatste reviews over Finance, Share Markits & About your favorite Mutual Funds.

    Voettekstmenu
    • Home
    • Blogs

    Abonneren op updates

    Op www.libertythehague.nl vindt u de laatste reviews over Finance, Share Markits & About your favorite Mutual Funds.

    RECENTE BERICHTEN
    • Gids voor het vinden van een belastingadviseur in Nijmegen
    • Begrip van de processen in een supply chain
    • Herfinanciering vastgoed, hoe doe je dat?
    • Wat is bewindvoering?
    • Beleggen Apps – De Nieuwe Trend voor Jonge Beleggers
    2022 © Libertythehague.nl Alle rechten voorbehouden

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.